dinsdag 26 augustus 2014

Rome, dag 3

Rome, dag 3. Ohhh, dit was ook weer een geweldige dag. Ook op deze dag hebben we weer gigantisch veel dingen gezien en hebben we veel verschillende dingen gedaan. Ik kan er gewoon niet over uit hoe ontzettend mooi deze stad is (zucht..). We pakten eerst de bus, want we wilden eerst het Panthéon zien. Maar toen we uitstapten, zagen we een paar leuke winkels waar we eerst nog even naar binnen wilden gaan. Er was een Birkenstock winkel en ik was deze zomer op zoek naar een nieuw paar. Ik heb précies hetzelfde paar gekocht als 4 jaar geleden en ik ben er heel blij mee! Ook kwamen we een ander super leuk winkeltje tegen, genaamd Alcott. Hier konden we beiden hele leuke dingen vinden! Daarna liepen we verder om naar het Panthéon te gaan, maar eerst kwamen we nog weer in een prachtige kathedraal. Namelijk de Basilica of San Ignazio. In deze kathedraal waren de plafondschilderingen echt geweldig, het leek wel 3D! Hierna kwamen we dan toch echt bij het Panthéon. Ook mooi! Zeker als je je bedenkt hoe oud het al is. Hierna besloten we om naar de wijk Trastevere te gaan. Wat was het mooi daar! En rustig. We dronken koffie en kwamen weer bij een kathedraal terecht. Buiten was een fontein waar heerlijk koud water in zat. Hier gingen we lekker zitten en pootje baden. Maar toen kwam er een boze non op ons af! We bevonden ons op privégebied.. oeps! Op een mooi plein aten we panini en bruschetta. We belandden bij een Galerij en besloten om naar binnen te gaan (weer gratis met onze Roma pass). Wel leuk om zoiets te doen! We slenterden weer verder door de straten. We belandden bij Piazza Navona. Een geweldig mooi, langwerpig plein, met een fontein: Fontana del Moro. Hier wilden we vanavond eten! Dus dat deden we. We aten een pizza en liepen daarna nog rond met een ijsje. Ook liepen we nog over een brug, waar vandaan we de Sint Pieter konden zien liggen. Heel mooi in de avond! Tot slot dronken we nog ergens cappuccino en toen waren we weer moe en voldaan.

13 opmerkingen:

  1. Ik ben net terug van vakantie en ik zit al je blogjes over Rome en Italie even terug te lezen en wat klinkt het allemaal fantastisch! Volgens mij heb je echt een heerlijke tijd gehad en superveel gezien. En prachtige foto's gemaakt weer, zoals altijd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's weer! Prachtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's weer! Ik ga in september naar Rome en ik heb er al helemaal zin in door al jouw mooie foto's! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw je moet echt wat met fotografie gaan doen! Je bent er echt goed in x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's! En wat is Rome mooi zeg!
    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow prachtige fotos! Het voelt net alsof ik ook een teentje in romen heb gezet door te kijken naar je fotos! Ik wil ook graag eens rome bezoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het klinkt zo gaaf en het ziet er prachtig uit! Ik wil echt graag nog eens naar Rome!
    Liefs,
    Eve
    www.thestyleblondie.com // www.eevsa.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wauw, wat een geweldig mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw die gebouwen! Ik vind dit zo mooi!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh wat klinkt dat geweldig! Super dat jullie zoveel hebben gezien, de foto's zijn ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeer mooie foto's. mijn complimenten !

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.